1002 - A Hızlı Destek Modülü

Modülün Amacı
Üniversitelerde, araştırma hastanelerinde ve araştırma enstitülerinde yürütülecek kısa süreli, küçük bütçeli araştırma ve geliştirme projelerine destek sağlamaktır.

Proje Süresi
Proje süresi en fazla 12 ay olabilir.

Proje Başvuru Tarihi
Başvurularda herhangi bir zaman kısıtlaması yoktur. Yıl boyunca başvuru yapılabilir.

Proje Bütçesi
Proje destek üst limiti (Burs dahil) yıllık 100.000 TL’dir. Bu modül kapsamında yürütücü, araştırmacı ve danışmanlara PTİ ödemesi yapılmamaktadır. 

Programa kimler başvurabilir?

Proje yürütücüsünün;
  • Üniversite/Eğitim ve Araştırma Hastanesi personeli olması durumunda, projeyi öneren kuruluşun kadrolu/tam zamanlı personeli olması ve doktora veya eşdeğer bir dereceye sahip olması gerekmektedir.
  • Doktora/tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta, veteriner hekimlikte uzmanlık/sanatta yeterlik öğrencisi olması durumunda; ilgili öğrenime ilişkin yeterliğini almış ve tez aşamasına geçmiş olması, ilgili Enstitü tarafından kabul edilmiş doktora tezlerinin ihtiyaçlarının giderilmesi gerekçesi ile başvuru yapması gerekmektedir.
Proje ekibinde yer alacak araştırmacı veya danışmanların;
  • En az dört yıllık üniversite lisans eğitimi almış olmaları ve görev yaptıkları katılımcı kurum/kuruluşun kadrolu/tam zamanlı personeli  olmaları gerekmektedir.
Programa başvuru nasıl yapılır?
Online başvuru yapabilmek için ARBİS bilgileriniz ile http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr adresine giriş yapabilirsiniz. ARBİS hesabınız yoksa http://arbis.tubitak.gov.tr adresine girerek oluşturabilirsiniz. Başvurunun e-imza ile yapılması zorunlu olduğundan, proje ekibinde yer alan yürütücü, araştırmacı ve danışmanlar, proje ekibi dışındaki hak sahipleri ve tüm yürütücü/katılımcı kurum/kuruluş yetkilileri nitelikli elektronik sertifika sahibi olmalıdır. 

Başvuru sırasında sisteme yüklenmesi gereken belgeler nelerdir?
  • Başvuru Formu (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Başvuru Formu EK-1 Kaynaklar (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Başvuru Formu EK-2 Bütçe ve Gerekçesi (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Fikri Mülkiyet Hak Sahipliği Protokolü (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. | Ayrıntılı Bilgi)
  • Veri Yönetim Planı (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge | Ayrıntılı Bilgi)
  • Proje Önerisi Değişiklik Bildirim Formu (Tekrar sunulan proje önerileri için elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından oluşturulan belge)
  • Feragat Formu  (Daha önce TÜBİTAK'a sunulan ve desteklenmesi uygun bulunmayan aynı/benzer içerikli proje önerisinde yer alan ve hak sahibi olarak imzası bulunan ancak yeni sunulan proje önerisinde adı geçmeyen kişiler için elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Formun, ilgili kişilere e-posta ile iletilecek link üzerinden onaylanması gerekmektedir.)
  • Doktora Tezine İlişkin Gerekçe (Proje yürütücüsünün doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık öğrenimine devam etmesi durumunda, elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Doktora Tez Danışmanı Onay Belgesi (Proje yürütücüsünün doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık öğrenimine devam etmesi durumunda, elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Yazının doktora tez danışmanı tarafından elektronik imza sertifikası kullanılarak imzalanması gerekmektedir.)