3501 - Kariyer Geliştirme Programı

Programın Amacı
Kariyer Geliştirme Programı’nın amacı; kariyerlerine yeni başlayan doktoralı bilim insanlarının çalışmalarını proje desteği vererek teşvik etmektir. 21. yüzyılın akademik önderliğini yüklenecek genç araştırmacıların çalışmaları desteklenerek, hem genç bilim insanlarının kariyerlerini araştırmacı ve eğitimci olarak en iyi şekilde sürdürmeleri, hem de bilimsel düzeyimizin geliştirilmesi ve bilimin ülke kalkınmasındaki rolünün artırılması amacına yönelik bir programdır.

Proje Süresi
Proje süresi en fazla 36 aydır. 
Başvurularda herhangi bir zaman kısıtlaması yoktur. Yıl boyunca başvuru yapılabilir.
 
Proje Bütçesi
Proje destek üst limiti (Burs dahil, Proje Teşvik İkramiyesi (PTİ) ve Kurum hissesi hariç) yıllık bütçe sınırlaması olmaksızın 1.000.000 TL'dir.
Ayrıca, makine-teçhizat taleplerinin toplam bütçe ile dengeli olması gözetilir. Altyapı oluşturmaya yönelik olan projeler desteklenmez.

 
Programa kimler başvurabilir?
Proje yürütücüsünün;
  • Doktora veya eşdeğer bir dereceye sahip olmaları ve projenin yürütüleceği kurumun (yükseköğretim kurumları, kamu kurumları veya özel kuruluşlar) kadrolu/tam zamanlı personeli olmaları gerekmektedir.
  • Doçent ve altı akademik unvana sahip olması,
  • Daha önce TÜBİTAK’tan KARİYER desteği almamış olması gerekmektedir.
Proje ekibinde yer alacak araştırmacı veya danışmanların;
  • En az dört yıllık üniversite lisans eğitimi almış olmaları yeterlidir.
  • Proje ekibinde yer alacak araştırmacı veya danışmanların (emekliler hariç) görev yaptıkları katılımcı kurum/kuruluşun (üniversite, kamu kurumu, özel kuruluş) kadrolu personeli olmaları gerekmektedir.
Başvuru nasıl yapılır?
Online başvuru yapabilmek için ARBİS bilgileriniz ile http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr adresine giriş yapabilirsiniz. ARBİS hesabınız yoksa http://arbis.tubitak.gov.tr adresine girerek oluşturabilirsiniz. Başvurunun e-imza ile yapılması zorunlu olduğundan, proje ekibinde yer alan yürütücü, araştırmacı ve danışmanlar (yurt dışı araştırmacı ve yurt dışı danışmanlar hariç) ile proje ekibi dışındaki hak sahipleri ve tüm yürütücü/katılımcı kurum/kuruluş yetkilileri nitelikli elektronik sertifika sahibi olmalıdır. 

Başvuru sırasında sisteme yüklenmesi gereken belgeler nelerdir?
  • Başvuru Formu (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Başvuru Formu EK-1 Kaynaklar (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Başvuru Formu EK-2 Bütçe ve Gerekçesi (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belge)
  • Fikri Mülkiyet Hak Sahipliği Protokolü (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. | Ayrıntılı Bilgi)
  • Veri Yönetim Planı (Elektronik başvuru sistemine yüklenmesi gereken belgeAyrıntılı Bilgi)
  • Başvuru Formu EK-3 Proje Ekibinin Diğer Projeleri (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından oluşturulan belge)
  • Proje Önerisi Değişiklik Bildirim Formu (Aynı/Benzer proje önerisi ile daha önce TÜBİTAK’a başvuru yapıldı ve bilimsel değerlendirme sonucunda proje reddedildi ise doldurulması gereken form, elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Proje yürütücüsüne ait doktora diplomasının fotokopisi (Proje yürütücüsünün doktora derecesine ilişkin öğrenim bilgisini ARBİS’e manuel olarak eklemiş olması halinde doktora diploması örneğini elektronik başvuru sistemine yüklemesi gerekmektedir. Doktora derecesine ilişkin öğrenim bilgisinin ARBİS'e YÖKSİS Öğrenim Bilgileri üzerinden eklenmesi durumunda diploma örneğinin sisteme yüklenmesine ihtiyaç duyulmamaktadır.)
  • Feragat Formu  (Daha önce TÜBİTAK'a sunulan ve desteklenmesi uygun bulunmayan aynı/benzer içerikli proje önerisinde yer alan ve hak sahibi olarak imzası bulunan ancak yeni sunulan proje önerisinde adı geçmeyen kişiler için elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Formun, ilgili kişilere e-posta ile iletilecek link üzerinden onaylanması gerekmektedir.)
  • 4691 Sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu Kapsamında Faaliyet Gösteren Şirketler Bünyesinde Görev Yapan Üniversite Öğretim Elemanları için Proje Başvurusu İzin Formu (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Formun, elektronik imza sürecinde ilgili kişiler (şirket ve üniversite kuruluş yetkilileri) tarafından imzalanması gerekmektedir.)
  • Yurt Dışı Araştırmacı Bilgi Formu (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı bulunması halinde) (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Yurt Dışı Araştırmacı Katılım Mektubu  (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı bulunması halinde) (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Sistem üzerinden yurt dışı araştırmacıya e-posta ile gönderilecek katılım mektubunun ilgili kişi tarafından onaylanması gerekmektedir.)
  • Yurt Dışı Araştırmacı/Danışman Özgeçmişi (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı/danışman bulunması halinde özgeçmişleri ARBİS bilgileri doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Yurt dışı araştırmacı ve danışmanların tercihen detaylı özgeçmişlerinin yüklenebilmesi için sistemde ayrıca alan açılmaktadır.)
 
Önemli Notlar:
  • Akademik unvanı profesör olan kişiler proje ekibinde araştırmacı olarak görev alamazlar.
  • Proje yürütücüsünün; doktora/tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta, veteriner hekimlikte uzmanlık/sanatta yeterlik derecesini aldığı tarihi izleyen 7 yıl içinde başvuruda bulunması gerekmektedir. (2025 yılında proje yürütücüsü olarak başvuru yapacak kişinin doktora derecesini aldığı tarih 01.01.2018'den daha önce olamaz.) Belirtilen süre içinde kadın araştırmacıların doğum sebebiyle izne ayrılması durumunda; doğuma ilişkin belge ya da çocuklarına ilişkin kimlik belgesinin dilekçe ekinde deik@tubitak.gov.tr adresine e-posta ile iletilmesi halinde, her doğum için bu süreye bir yıl ilave edilecektir.