1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı

Programın Amacı
Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı'nın amacı, Ulusal Bilim Teknoloji ve Yenilik Stratejisi çerçevesinde belirlenecek öncelikli alanlarda sonuç odaklı, izlenebilir hedefleri olan, ilgili bilim/teknoloji alanlarının dinamiklerini gözeten ve yurt içinde yapılan Ar-Ge projelerini desteklemek ve bu projeler arasında eşgüdüm sağlamaktır.

Proje Süresi
  • Küçük ölçekli projelerin süresi en fazla 24 ay,
  • Orta ve büyük ölçekli projelerin süresi ise en fazla 36 aydır.
Çağrılı destek programıdır. Çağrılara buradan ulaşılabilirsiniz.

Proje Bütçesi
Projeler için destek alt ve üst limitleri (burs dahil, proje teşvik ikramiyesi (PTİ), kurum hissesi ve yurtdışı araştırmacı giderleri hariç) aşağıdaki gibi belirlenmiştir.
  • Küçük ölçekli projeler için 750.000 TL’ye kadar
  • Orta ölçekli projeler için 750.001 - 1.500.000 TL
  • Büyük ölçekli projeler için ise 1.500.001 - 3.750.000 TL
Programa kimler başvurabilir?
Proje yürütücülerinin;
  • Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık derecesine sahip olmaları gerekmektedir. 
Proje ekibinde yer alacak araştırmacı veya danışmanların;
  • Üniversite personeli olmaları durumunda, doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık derecesine sahip olmaları gerekmektedir. (Bu koşul eğitim ve araştırma hastanelerinde çalışanları da kapsamaktadır.)
  • Kamu kuruluşları veya özel kuruluşlarda çalışmaları durumunda, en az dört yıllık üniversite lisans eğitimi almış olmaları yeterlidir.
Programa başvuru nasıl yapılır?
Programa başvuru iki aşamada gerçekleştirilir. Her iki aşamada sunulması gereken belgeler ve başvuru süreci aşağıda açıklanmıştır. 
Online başvuru yapabilmek için ARBİS bilgileriniz ile 
http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr adresine giriş yapabilirsiniz. ARBİS hesabınız yoksa http://arbis.tubitak.gov.tr adresine girerek oluşturabilirsiniz. Başvurunun e-imza ile yapılması zorunlu olduğundan, proje ekibinde yer alan yürütücü, araştırmacı ve danışmanlar, proje ekibi dışındaki hak sahipleri ve tüm yürütücü/katılımcı kurum/kuruluş yetkilileri nitelikli elektronik sertifika sahibi olmalıdır. 

Birinci aşama başvuru sırasında sisteme yüklenmesi gereken belgeler nelerdir?
Birinci aşamada; 
  • Proje önerisi birinci aşama başvuru formu ve gerekli diğer belgeler Araştırma Destek Programları Başkanlığı tarafından ön incelemeden geçirilir.
  • Belirtilen şartlara ve formata uygun olan proje önerileri ÇPDK’ya iletilir. ÇPDK tarafından yapılan ön değerlendirme sonucunda ikinci aşamaya alınacak proje önerileri belirlenir.
  • İlgili Grup tarafından öneri sahiplerinden, projelerin ikinci aşama başvuru formunu hazırlamaları ve belirlenen tarihe kadar göndermeleri istenir.
İkinci aşama başvuru sırasında sisteme yüklenmesi gereken belgeler nelerdir?
  • İkinci Aşama Başvuru Formu (Arial 9 yazı tipinde hazırlanmalı, EK-1 ve EK-2 hariç 25 sayfayı geçmemelidir. Sisteme yüklenecek her bir dosyanın büyüklüğü ise 20 MB’ı geçmemelidir.
  • Başvuru Formu EK-1 Kaynaklar 
  • Başvuru Formu EK-2 Bütçe ve Gerekçesi 
    • Alt projesi olmayan projeler için: (.doc)
    • Alt projesi olan projeler için: (.doc)
  • Başvuru Formu EK-3 Proje Ekibinin Diğer Projeleri ve Güncel Yayınları (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Proje Önerisi Değişiklik Bildirim Formu (Aynı/Benzer proje önerisi ile daha önce TÜBİTAK’a başvuru yapıldı ve bilimsel değerlendirme sonucunda proje reddedildi ise doldurulması gereken form, elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Feragat Formu (Daha önce TÜBİTAK’a sunulan ve desteklenmesi uygun bulunmayan aynı/benzer içerikli proje önerisinde yer alan ve hak sahibi olarak imzası bulunan ancak yeni sunulan proje önerisinde adı geçmeyen kişiler için elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Formun, söz konusu kişilerin başvuru sırasında yurt içinde olmaları halinde ilgili kişiler tarafından nitelikli elektronik imza sertifikası kullanılarak imzalanması, yurt dışında bulunmaları halinde ise kendilerine e-posta ile iletilecek linki onaylamaları gerekmektedir.)
  • Protokol (Alt projesi olan orta ve büyük ölçekli projeler için elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.
  • 4691 Sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu Kapsamında Faaliyet Gösteren Şirketler Bünyesinde Görev Yapan Üniversite Öğretim Elemanları için Proje Başvurusu İzin Formu (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Formun, elektronik imza sürecinde ilgili kişiler (şirket ve üniversite kuruluş yetkilileri) tarafından imzalanması gerekmektedir.)
  • TÜBİTAK Başkanlık Onay Yazısı (Proje ekibinde TÜBİTAK Merkez/Enstitülerinden yürütücü/araştırmacı/danışman bulunması halinde, söz konusu kişiler için Başkanlık Oluru alınması ve “Başkanlık Onay Yazısı”nın tarih ve sayı bilgilerinin elektronik başvuru sisteminde ilgili alana girilmesi gerekmektedir. | Ayrıntılı Bilgi)
  • Yurt Dışı Araştırmacı Bilgi Formu (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı bulunması halinde) (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.)
  • Yurt Dışı Araştırmacı Katılım Mektubu (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı bulunması halinde) (Elektronik başvuru sistemine girilen bilgiler doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Sistem üzerinden yurt dışı araştırmacıya e-posta ile gönderilecek katılım mektubunun ilgili kişi tarafından onaylanması gerekmektedir.)
  • Yurt Dışı Araştırmacı/Danışman Özgeçmişi (Proje ekibinde yurt dışı araştırmacı/danışman bulunması halinde özgeçmişleri ARBİS bilgileri doğrultusunda sistem tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Yurt dışı araştırmacı ve danışmanların tercihen detaylı özgeçmişlerinin yüklenebilmesi için sistemde ayrıca alan açılmaktadır.)
İkinci aşamada; 
  • Bu aşamaya girmeye hak kazanan proje sahipleri ikinci aşama proje önerisi başvuru formunu doldurarak belirtilen süre içerisinde başvurusunu yapar ve e-imza sürecini tamamlar.
  • ARDEB tarafından ön inceleme yapılır ve ilgili Gruba iletilir.
  • Proje önerileri gerektiğinde ÇPDK’nın görüşü alınarak ilgili Grup tarafından oluşturulan panellerde değerlendirilir.
  • Proje önerileri panellerden aldıkları puanlara göre listelenerek, GYK puanları/görüşleri ile birlikte Başkanlığa sunulur. Kesinleşen karar, gerekçesiyle birlikte yürütücüsü/yöneticisine bildirilir.
  • Desteklenmesine karar verilen projeler TÜBİTAK internet sayfasından ilan edilir.
Önemli Notlar:
  • 1. aşama başvurusu sırasında sadece başvuruyu yapan ana proje yürütücüsünün imzası istenmektedir. Ancak, 2. aşama başvurusu sırasında projenin e-imza sürecinde alt proje ekibinin (yürütücü/araştırmacı/danışman) ve bu kişilerin çalıştığı kurum/kuruluş yetkilerinin kabul ve taahhüt beyanları ile hak sahipliği beyan formundan oluşan elektronik başvuru çıktısını ve protokolü e-imza ile imzalamaları gerektiğinden söz konusu kişiler de nitelikli elektronik imza sertifikasına sahip olmalıdır.
  • Küçük ölçekli projelerde alt proje bulunamayacağı için yalnızca bir proje yürütücüsü olabilir. Orta ve büyük ölçekli projeler ise ana proje ve en fazla üç alt projeden (çağrı metninde aksi belirtilmedikçe) oluşabildiğinden bu projelerde birden fazla yürütücü olması mümkündür. Ana proje ve alt projelerin farklı kurum/kuruluşlarda veya aynı üniversitenin farklı fakülte/enstitülerinde yürütülmesi gerekmektedir. Proje yöneticisi/yürütücüleri (emekliler hariç) ana/alt projenin yürütüleceği kurum/kuruluşun kadrolu/tam zamanlı personeli olmak zorundadır.
  • Programa ilişkin güncel başvuru formlarına buradan ulaşabilirsiniz. Güncel formların kullanılmaması halinde projeler bilimsel değerlendirmeye alınmadan iade edilmektedir.